במרכז טיפולי שיניים בלייזר מתקדמים וחדשניים

גם לך מגיע לחייך

טיפול שיניים לילדים

טיפול שיניים

לילדים

כדאי להתחיל עם טיפול שיניים לילדים הישר מלידת הילד. הורים צריכים לנגב עם מטלית לחה לאחר כל הנקה / האכלה ועם בקיעת השן הראשונה יש לצחצח אותה עם מברשת מיוחדת המתלבשת על אצבע.

בסביבות גיל 10-12 חודשים כדאי כבר לרכוש מברשת שיניים לילדים, קטנה ועם סיבים רכים, ולהתחיל לצחצח תינוק את השיניים פעמיים ביום רק עם מים ללא משחה.

מגיל שנתיים-שלוש – כשילד לומד לירוק – אפשר להתחיל להשתמש במשחת שיניים מיועדת לילדים עם ריכוז מבוקר של פלואוריד שמחזק את השיניים. בגיל כזה מומלץ לעזור לילדים לצחצח את השיניים כיוון שצחצוח מבוקר יעזור לילדכם לרכוש הרגלי צחצוח נכונים.

טיפול שיניים לילדים

הרגלי אכילה נכונים

כמובן להרגלי תזונה נכונים שי חשיבות לא פחותה מצחצוח נכון. ידוע שאכילת ממתקים מרובת מזיקה לשיניים ויוצרת בפה תנאים להתרבות החיידקים המפתחים עששת.

אבל לא כל ההורים מודעים לכך ששתיית מיצים ומשקעות קלים אפילו דלי סוכר תורמת רבות בהתפתחות העששת עקב כך שהם מכילים הרבה חומצה, וכך גם חטיפים שנדבקים למשטחי השיניים ו"ביסקוויטים לתינוקות" שמכילים כמות מוגזמת של סוכרים.

מומלץ להגביל אכילת הממתקים לשעה מסוימת כי הזמן שהסוכר נמצא בפה הוא הגורם הקריטי. אכן עדיף להימנע מסוכריות גומי ומציצה ולאחר אכילת מתוקים או שתיית מיצים לשתות מים.

תופעות עששת

בשיניי הילדים שלנו

מאוד נפוצה תופעת עששת של תינוקות – עששת של שיניים קדמיות הנובעת בדרך כלל מהרגל להירדם עם בקבוק דייסה או תרכובת לתינוקות. בדומה לטעם הממותק של חלב אם, תרכובות לתינוקות מכילות סוכר אך אין בהן גורמי הגנה שנמצאים בחלב אם.

שיני חלב הרבה פחות עמידים לעששת משיניים קבועות ושיניים שרק בקעו מכילות מעט מאוד של מינרלים שמגנים על פני אמייל השן לכן חשוב למנוע חשיפה ממושכת של שיני תינוקות לסוכרים.

שן נשירה עם עששת עלולה להדביק שיניים נוספות ואף עלולה לפגוע בשן הקבועה שאמורה להחליף אותה. אם לא מטפלים בשן, העששת יכולה להתקדם ולהגיע לשורש השן, לגרום לכאבים, נפיחות, צורך בנטילת אנטיביוטיקה ולעיתים צורך בעקירה (במקרים נדירים יש צורך אפילו באשפוז בגלל שן נשירה שלא טופלה).
טיפול מוקדם ע"י שחזור ("סתימה") יכול להיות דרך פשוטה לפתרון של בעיה שעלולה להכאיב ולהיות מורכבת יותר בעתיד אם לא יבוצע טיפול.

לעיתים עולה השאלה מדוע לא לעקור את השן הנשירה? גם לעקירת שן נשירה טרם זמנה עלולים להיות סיבוכים, לדוגמא אבדן מקום שעלול להפריע לשן הקבועה לבקוע בצורה תקינה.

ברור שעדיף לא להגיע למצבים אלו ולנסות למנוע את הפגיעה בשיניים מראש.

ההמלצה שלנו

מומלץ להתחיל לבקר אצל רופא שיניים בסיבות גיל שנה – כשבקעו כבר שיניים בפה.

ביקורים מסודרים אצל רופא שיניים לילדים מסייעים במניעת מחלות שיניים,

באבחון מוקדם של הפרעות סגר ומתן טיפול עם פרוגנוזה טובה יותר.

ישנם לעיתים קשיים בטיפול שיניים לילדים, אחד מהם הוא הפחד של ילדים רבים מרופא שיניים. כך שלעיתים הילדים

יעשו ככל שביכולתם על מנת להימנע מלהגיע לביקור אצל רופא השיניים.

כך שחשוב שרופא השיניים ידע כיצד לטפל ובעל ניסיון עם ילדים – גם בהיבט הטכני אך גם בהיבט הרגשי והפסיכולוגי. 

.

שיטה פופולרית היא גז צחוק. גז הצחוק גם מקל על כאב הטיפול וגם גורם לילד תחושה של ריחוף קל. היתרון הגדול בשיטה זו היא שאין מדובר בחומרים כימיים שצריך להחדיר לגוף הקטן, שכן הורים רבים נרתעים מכך ולכן מעדיפים את גז הצחוק. בנוסף את גז הצחוק שואפים ואין צורך בזריקות שאינן נעימות בחלל הפה. במקרים סבוכים יותר יש לבצע הרדמה חלקית או כללית, על פי שיקול דעתו של הרופא שמבצע את הטיפול

אנחנו במרפאת ד"ר תמר אדהאן

נשמח לתת עבור ילדכם את השירות הכי טוב!

לתיאום פגישת ייעוץ עם ד"ר תמר אדהאן

מלאו פרטים ונחזור אליכם

טיפולי שיניים נוספים

Previous
Next
Scroll to Top

עברנו!
לקליניקה החדשה

הסדרי חנייה ונגישות :

התעדכנו בכתובתינו החדשה ובהסדרי החנייה והנגישות במקום.

רחוב דם המכבים 36 מודיעין
בניין A  
קומה 2 חדר 203
דילוג לתוכן