טיפולי שיניים

סובלים מחריקת שיניים?

אל תיתנו לברוקסיזם להרוס לכם את השיניים!

האם אי פעם שמתם לב שאתם שוחקים שיניים או מכווצים את הלסת?
האם בן/בת הזוג אמרו לכם שהם שמעו את קולות חריקת השיניים בלילה?

האם אי פעם שמתם לב שאתם שוחקים שיניים או מכווצים את הלסת?
האם בן/בת הזוג אמרו לכם שהם שמעו את קולות חריקת השיניים בלילה?

רוב האנשים סובלים מברוקסיזם רק כאשר הם ישנים בלילה, אך יש כמה אשר שוחקים וחורקים שיניים גם ביום. ישנם אפילו אנשים שיכול להיות שלא מודעים לכך שהם פוגעים בשיניים בכל לילה. זהו מצב בעייתי, כי ברוקסיזם לא מטופל יכול להזיק מאוד ולרוב לא נעלם מעצמו.

אם אתם חושדים שאתם חורקים שיניים ועלולים לסבול מברוקסיזם מוזמנים ליצור קשר עם המרפאה של ד"ר תמר אדהאן ולהכיר את הסיכונים והטיפולים האפשריים.

לביקור וייעוץ טלפוני 24 שעות ביממה

חריקת שיניים

סימנים וסיכונים של ברוקסיזם

יש מטופלים שיודעים בוודאות שהם נוטים לכווץ את הלסת או לחרוק שיניים. עם זאת, מכיוון שזה קורה בעיקר כשאנחנו ישנים, חולים רבים עשויים שלא להיות מודעים לכך שיש להם בכלל בעיה.

כמה סימנים שעשויים להצביע על ברוקסיזם כוללים:

●התעוררות עם לסת כואבת
● כאבי ראש בבוקר
● תחושה גרועה בפה בבוקר
● לסת סגורה בחוזקה בהתעוררות
● בן משפחה שמבחין בקול שיניים חורקות בלילה
● שיניים רגישות, במיוחד בחלק האחורי של הפה
● אמייל שן שחוק או סדוק

לקביעת פגישת ייעוץ ובדיקה ראשונית

הסיכונים האפשריים בברוקסיזם

ברוקסיזם יכול לאיים על בריאות הפה בכמה דרכים די משמעותיות. שיניים אולי נראות קשות ועמידות מאוד, אך חיכוך מתמיד של השיניים עלול להוביל לנזק מבני. אמייל יכול להישחק ושיניים עלולות לפתח סדקים שעלולים להעמיק לאורך זמן. קיימת גם האפשרות שהשיניים עלולות להשתחרר ולהיות בסיכון גבוה יותר לפתח מחלות חניכיים ועששת מעבר לפגיעה בשיניים, ברוקסיזם יכול לגרום לכאבי ראש כרוניים ולכאבים בלסת. כאשר משתמשים באופן קבוע בשרירי הלסת לאורך כל הלילה, עלולה להיווצר עייפות וכאב.

מה גורם לברוקסיזם?

באופן רשמי, אין סיבה אחת מוגדרת בבירור מאחורי שחיקה מתמשכת של השיניים והידוק הלסת. יש מטופלים שמבחינים שזה מחמיר כשהם במתח, בעוד שאחרים עושים את זה כל הזמן.

התיאוריה היא כי הפרעת מפרק עשויה להיות קשורה לברוקסיזם, שכן רבים מהסובלים מהתופעה גם חורקים שיניים. כאשר הנשיכה אינה מיושרת כראוי, מפרקי הלסת אינם מתפקדים בצורה מיטבית. זה יכול להוביל למתח ועייפות שרירים העלולים לגרום לשרירי הלסת "לעבוד שעות נוספות" כאשר הם צריכים לנוח.

הוצע כי גורמים תורשתיים גם עשויים למלא תפקיד מכיוון שברוקסיזם נוטה להיות נפוץ יותר בקרב משפחות מסוימות, אך לא אצל אחרות. יש הסוברים שמקרים מסוימים של ברוקסיזם עשויים להיות נעוצים בהפרעה נוירולוגית, שכן ידוע שתרופות מסוימות המשנות את הכימיה במוח גורמות להידוק הלסת ולשחיקת השיניים. בנוסף סטרס ומצב נפשי רעוע נחשב כעשוי לגרום או להחמיר ברוקסיזם

בסופו של דבר, אין דרך לרפא לגמרי ברוקסיזם, אבל יש דרכים לטפל בזה. טיפולים מרופא השיניים שלך יכולים לסייע בהפחתת הנזק הפוטנציאלי באמייל השן שלך, כמו גם בכאבי ראש הנגרמים מכיווץ לסת.

%90 מהאוכלוסיה מהדקים את השיניים ומביאים לשחיקת השיניים לפחות פעם ביום !

טיפולים אפשריים לחריקת שיניים

אם אתם חושדים שאתם סובלים מברוקסיזם, אתם יכולים להתייעץ עם מרפאת השיניים של ד"ר תמר אדהאן על דרכי טיפול אפשריות.

אחת הדרכים העיקריות היא השימוש בסד לילה רך או קשיח, המונע את החיכוך הנוצר בעת חריקת השיניים. הסד עשוי מחומר אקרילי ומותאם בדיוק ללסת המטופל. בעת פעולת השחיקה הסד פועל כבולם זעזועים ומרפה את שרירי הלעיסה. הסד דורש הסתגלות והוא אינו מונע לחלוטין את פעילות השחיקה, אם כי יכול לצמצם את הברוקסיזם.

במידה וחריקת השיניים מתבצעת ביום, אין טעם לטפל באמצעות סד לילה. במקרים כאלו, קיימים טיפולי פיזיותרפיה וטיפולים להרפיית השרירים שעשויים לסייע בפתרון הבעיה.

כיוון שחריקת שיניים עלולה להיגרם כתוצאה ממתח פסיכולוגי, מומלץ לשקול גם טיפולים להפגת הסטרס במקביל לטיפולי השיניים והלסת הקונבנציונליים, הן בילדים והן במבוגרים.

טיפול בחריקות שיניים בבוטוקס - בוטולניום

הטיפול המתקדם ביותר כיום בברוקסיזם הינו באמצעות חומר הבוטוקס- הנקרא גם בוטולניום, המשמש ברפואה גם כחומר להרפייה ושחרור השריר. הזרקה של בוטוקס לשריר המסטר מרפה את השריר, עוזרת למנוע את שחיקת השיניים ויכולה להביא להקלה משמעותית בכאב הנובע מהעומס על השרירים בפנים ושל מפרק הלסת. אם כבר נגרם לך נזק חמור באמייל השיניים שלך, אנו יכולים לספק לך כתרי שיניים כדי להגן על השיניים ולשחזר אותן.

שיפור האסתטיקה של הפה –

להשלים תוכן מגוגל על אסתטיקה