072-3319221

לקביעת תור וייעוץ ראשוני

דף הבית » בלוג » כל מה שצריך לדעת על הליך הרמת סינוס

כל מה שצריך לדעת על הליך הרמת סינוס

הרמת סינוס
תוכן עניינים
שתף:
הרמת סינוס

הרמת סינוס היא פרוצדורה כירורגית שמטרתה להגביה את רצפת הסינוס לצורך יצירת מקום לשתלים דנטליים. ההליך נדרש כאשר מסת העצם באזור הלסת העליונה האחורית אינה מספקת להשתלת שיניים, למשל עקב ספיגת עצם לאחר אובדן שיניים או בשל מבנה אנטומי מולד. הרמת סינוס מאפשרת יצירת בסיס יציב להצבת שתלים ושחזור השיניים החסרות.

הרמת סינוס
הרמת סינוס

מהם היתרונות של הליך הרמת סינוס?

הליך הרמת סינוס מציע מספר יתרונות משמעותיים למטופלים הזקוקים להשתלת שיניים באזור הלסת העליונה האחורית:

  • מאפשר השתלת שיניים גם במקרים של מסת עצם לא מספקת
  • שיפור יציבות השתלים לטווח הארוך
  • שחזור פונקציונליות ואסתטיקה של השיניים החסרות

בזכות הגבהת רצפת הסינוס והוספת נפח עצם, ניתן ליצור בסיס איתן ומספק עבור השתלים הדנטליים. דבר זה תורם ליציבותם לאורך זמן ומאפשר תפקוד תקין של השיניים המושתלות. כמו כן, שחזור השיניים החסרות משפר את האסתטיקה של הפה ומסייע בשמירה על מראה טבעי ומושך של החיוך.

כיצד מתבצע הליך הרמת סינוס?

הליך הרמת סינוס מתבצע בשלבים מוגדרים ותחת הרדמה מקומית או כללית, בהתאם לצורך הספציפי של המטופל. תחילה, הרופא חושף את האזור הרלוונטי בלסת העליונה על ידי ביצוע חתך בחניכיים. לאחר מכן, נוצר פתח קטן ברצפת הסינוס, דרכו מוחדר בזהירות חומר השתלה (לרוב עצם סינתטית או עצם מאזור אחר בגוף המטופל). בשלב הבא, מונחת ממברנה מיוחדת שתפקידה לייצב את חומר ההשתלה ולאפשר לו להשתלב עם העצם הקיימת. לבסוף, האזור נסגר בתפרים והמטופל משוחרר להמשך החלמה בבית.

מהי תקופת ההחלמה לאחר הרמת סינוס?

לאחר ביצוע הליך הרמת סינוס, נדרשת תקופת החלמה שבמהלכה הגוף מאחה את האזור המנותח ומשקם את רקמות העצם. בימים הראשונים לאחר ההליך, חשוב לנוח ולהימנע ממאמץ גופני. יש להקפיד על נטילת התרופות שנרשמו על ידי הרופא, כגון אנטיביוטיקה ומשככי כאבים. בנוסף, יש לשמור על היגיינת פה קפדנית באמצעות צחצוח עדין והימנעות ממשקאות וממאכלים חמים. תקופת ההחלמה המלאה לאחר הרמת סינוס נמשכת לרוב בין 4 ל-9 חודשים, כאשר במהלכה מתרחשים תהליכי השתלבות החומר המוחדר ויצירת עצם חדשה באזור הסינוס, מה שמאפשר בסופו של דבר השתלת שיניים יציבה.

הרמת סינוס
הרמת סינוס

האם הליך הרמת סינוס כרוך בסיכונים?

ככל פרוצדורה כירורגית, גם להרמת סינוס קיימים סיכונים מסוימים כגון זיהום, דימום או פגיעה בעצב. עם זאת, חשוב לציין כי סיבוכים אלו נחשבים נדירים יחסית. מרבית המטופלים עוברים את ההליך בהצלחה וללא סיבוכים משמעותיים. הסיכונים הפוטנציאליים מצטמצמים משמעותית כאשר ההליך מבוצע על ידי מומחה בתחום, תוך שימוש בטכניקות מתקדמות ושמירה על נהלי סטריליזציה קפדניים. לפני ביצוע ההליך, הרופא המטפל יסביר למטופל את הסיכונים האפשריים וידון עמו בדרכים למזערם. בסופו של דבר, ההחלטה לגבי ביצוע הרמת סינוס תתקבל בהתחשב במצבו הספציפי של המטופל ובהערכת הסיכונים אל מול התועלת הצפויה מההליך.

למי מתאים לעבור הרמת סינוס?

הרמת סינוס מתאימה בעיקר למטופלים הזקוקים להשתלת שיניים באזור האחורי של הלסת העליונה, אך אין להם מספיק נפח עצם תומכת. על מנת לעבור את ההליך בבטחה, על המטופלים להיות בריאים באופן כללי וללא מצבים רפואיים מסוימים העלולים להוות סיכון. לפני קבלת ההחלטה לעבור את ההליך, חשוב להיוועץ עם רופא שיניים מנוסה שיוכל להעריך את ההתאמה האישית של כל מטופל.

סיכונים פוטנציאליים, טיפים חשובים והמלצות פעולה להליך הרמת סינוס

טבלה זו מספקת תובנות מעשיות על הסיכונים הקיימים בהליך הרמת סינוס, יחד עם טיפים להתמודדות והמלצות לפעולה למזעור הסיכונים ולהבטחת החלמה מוצלחת:

סיכונים פוטנציאליים

טיפים חשובים

המלצות פעולה

זיהום שמירה על סטריליזציה קפדנית להקפיד על נטילת אנטיביוטיקה לפי הוראות הרופא
דימום להימנע מפעילות גופנית מאומצת לאחר ההליך מנוחה מוחלטת למשך מספר ימים
פגיעה בעצב ביצוע ההליך על ידי מומחה מנוסה לבדוק את נסיונו והכשרתו של הרופא המנתח
כאבים ונפיחות שימוש במשככי כאבים נטילת משככי כאבים לפי הצורך והמלצת הרופא
קשיי ריפוי שמירה על היגיינת פה צחצוח עדין והימנעות ממזון ומשקאות חמים
דחיית השתל בחירת חומר השתלה איכותי להתייעץ עם הרופא לגבי החומר המתאים ביותר

לסיכום – כל מה שחשוב לדעת על הרמת סינוס

הרמת סינוס היא פרוצדורה כירורגית שמטרתה להגביה את רצפת הסינוס ליצירת מקום לשתלים דנטליים, במקרים בהם נדרשת השתלת שיניים באזור הלסת העליונה האחורית ואין מספיק נפח עצם. ההליך מאפשר השתלה גם במצבים אלו, תוך שיפור יציבות השתלים לטווח הארוך ושחזור הפונקציונליות והאסתטיקה של השיניים החסרות. למרות שקיימים סיכונים מסוימים, הם נדירים יחסית ומרבית המטופלים המתאימים עוברים את ההליך בהצלחה. חשוב לפנות לרופא מיומן ובעל ניסיון על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי ההתאמה האישית להליך הרמת הסינוס.

בסיכומו של דבר, הרמת סינוס היא פרוצדורה כירורגית המאפשרת השתלת שיניים גם במקרים של חוסר בנפח עצם מספק באזור הלסת העליונה האחורית. ההליך, הנעשה על ידי מומחה מנוסה, משפר את יציבות השתלים ומחזיר את הפונקציונליות והאסתטיקה של הפה. למרות הסיכונים הקיימים, שמירה על הנחיות הרופא וטיפול נכון יכולים להפחית אותם משמעותית. אם אתם שוקלים לעבור הליך זה ורוצים להבטיח את בריאות הפה שלכם לטווח הארוך, פנו אלינו, מרפאת ד”ר תמר אדהאן – מרפאת השיניים המתקדמת במודיעין, להתייעצות בטלפון 072-3319221.

אודות כותב המאמר:
ד"ר תמר אדהאן

מייסדת מרפאת השיניים המתקדמת במודיעין, מומחית בעלת שם עולמי בתחום רפואת השיניים.

במרכז המתקדם שלנו, אנו גאים להציע את כל סוגי טיפולי השיניים תחת קורת גג אחת, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

לתיאום פגישת ייעוץ
עם ד"ר תמר אדהאן
תוכן עניינים
קביעת תור

לקביעת תור או ליצירת קשר, השאירו פרטים ויועץ/ת מהמרפאה יחזור אליכם בהקדם